Inhoud winkelmandje:
Als je integratie geen automatisch bestellen in Matterhorn bevat, moeten producten via onze website worden besteld, net als in elke andere online winkel. Voeg de producten toe aan je winkelwagen en voltooi je bestelling. Als je bij het plaatsen van je bestelling een ander afleveradres kiest dan je factuurgegevens, behandelen we zo'n bestelling als een dropshipping bestelling. We verpakken de bestelling in een ongemerkte verpakking en voegen er geen verkoopfactuur aan toe. We sturen de bestelling naar het door jou opgegeven bestemmingsadres. De ontvanger ontvangt geen andere informatie van ons dan berichten van het koeriersbedrijf naar uw e-mail/telefoon over de afleverstatus van het pakket. Wij sturen alle berichten over de bestelling, de levering, enz. naar je e-mailadres.
Als je onze Shopify-app gebruikt, is het plaatsen van een bestelling een kwestie van klikken op de knop "Aanvraag uitvoering" in de orderweergave van je Shopify-dashboard. automatisch een bestelling genereren met de gegevens van je klant. Zodra de bestelling is betaald in onze groothandel, beginnen we met het verwerken en verzenden van de bestelling.
Matterhorn biedt ook de mogelijkheid om dropshipping bestellingen te plaatsen via onze REST API. Om deze oplossing te gebruiken is programmeerkennis nodig om een geschikt integratiemechanisme te creëren. Onze API is geen 'kant-en-klare' oplossing en vereist de juiste configuratie en implementatie in je verkoopsysteem. De API-documentatie beschrijft de methoden, autorisatie en gegevensstructuur die nodig zijn om bestellingen te plaatsen, zodat u het proces volledig kunt automatiseren volgens uw behoeften.
De verwerking van bestellingen begint zodra u voor uw bestelling hebt betaald.
Zodra we je bestelling hebben ontvangen en je betaling is gecrediteerd, begint het orderverzamelproces. Dit neemt 1 tot enkele dagen in beslag, afhankelijk van de bestelde producten. Gedetailleerde verzameltijden voor individuele merken vind je op de pagina met de merkenlijst. De tijden zijn in werkdagen.
Zodra de producten in je bestelling klaar zijn, verzenden we ze naar het adres dat je in je bestelling hebt opgegeven. Levertijden variëren afhankelijk van de geselecteerde koerier en het land van bestemming. Levertijden kun je vinden op de pagina Leveringskosten: Kosten en levertijden
De tijd die bij benadering verstrijkt tussen het plaatsen van de bestelling en de levering van het product aan uw klant is de tijd van verzamelen + de levertijd. Houd er rekening mee dat dit geschatte tijden zijn en in de meeste gevallen overeenkomen met de werkelijkheid. Er kunnen zich echter uitzonderingen voordoen en dit is geen reden voor een klacht of annulering van de bestelling.
We verzenden onze producten naar alle delen van de wereld vanuit ons magazijn in Europa. Gedetailleerde informatie over beschikbare leveringsopties, prijzen en levertijden vindt u op Kosten en levertijden
Alle door de verkoper verkochte goederen vallen onder de garantie van de fabrikant. De klant stuurt het product onder garantie op eigen kosten terug naar Matterhorn op het adres: Matterhorn Moda Sp. z o.o., ul. Katowicka 51, 41-400 Mysłowice, Polen. De verkoper draagt de goederen over aan de fabrikant. De verwerkingstijd van een klacht hangt uitsluitend af van de fabrikant. Details van de garantie voor individuele merken van producten zijn beschikbaar in de garantiekaarten of op de website van de Fabrikant.
Als een klant een beschadigd pakket ontvangt, moet Matterhorn dit binnen één werkdag weten zodat we een claim kunnen indienen bij het koeriersbedrijf. duidelijke tekenen van schade aan het pakket: De klant moet weigeren het pakket in ontvangst te nemen. Goederen beschadigd door transport: De klant moet dit binnen 1 werkdag aan ons melden. Als je ons na deze termijn op de hoogte stelt, kunnen we een transportclaim niet accepteren.
Matterhorn is verantwoordelijk voor fouten met betrekking tot de verzending van je bestelling. Stuur in dit geval het product terug naar de Matterhorn groothandel. Na ontvangst van het product sturen wij op kosten van Matterhorn het juiste product opnieuw naar het aangegeven adres.
We verzenden de goederen naar het adres van bestemming dat je hebt opgegeven. We stellen alles in het werk om de juistheid van de opgegeven adressen vooraf te controleren en vragen je vaak om ze nogmaals te controleren als we twijfelen aan de juistheid ervan. In het geval dat het bestemmingsadres onjuist blijkt te zijn en het pakket naar ons wordt teruggestuurd, zijn wij alleen verantwoordelijk voor deze situatie als er sprake is van een fout van onze kant bij het verstrekken van de adresgegevens aan de koerier. Als het pakket naar ons wordt teruggestuurd vanwege een onjuist adres of als het niet wordt opgehaald door de klant, brengen we €5 retourkosten in rekening. Dit is het bedrag dat Matterhorn moet betalen aan de koeriersbedrijven voor het retourneren van het pakket.
Houd er rekening mee dat Groothandel Matterhorn een site is voor B2B-transacties en zich niet bezighoudt met detailhandel. Daarom zijn retourrechten beperkt door de regels en zijn de bepalingen van het consumentenrecht niet van toepassing.. Het retourneren van goederen die niet het gevolg zijn van een klacht is een extra service die wij vooraf moeten activeren voor jouw account. Zie de voorwaarden voor retourzendingen in het gedeelte "Retourzendingen van goederen" voor meer informatie. Als u het retourneren van goederen niet hebt ingeschakeld, sturen wij alle geretourneerde goederen op uw kosten terug naar uw bedrijf of terug naar uw klant, afhankelijk van uw beslissing.
U kunt onze producten verkopen op verschillende marktplaatsen, zoals Amazon, eMAG, Allegro en andere, met bepaalde uitzonderingen en beperkingen. Zie hieronder voor meer informatie over de merken waarop deze uitzonderingen en beperkingen van toepassing zijn:
Je kunt de andere merken die in ons magazijn beschikbaar zijn op de marktplaatsen verkopen zonder extra beperkingen.
Om een lijst op de marktplaats te maken, kun je onze productbestanden gebruiken of producten importeren in de marktplaats vanuit jouw winkel. Matterhorn heeft geen kant-en-klare marktplaatsintegraties.
Af en toe kunnen er problemen optreden tijdens het uitvoeren van een bestelling, zoals het niet ophalen van het pakket door de klant of het opgeven van een onjuist afleveradres. In dergelijke gevallen, waarbij de situatie niet de schuld is van Matterhorn, brengen we extra kosten in rekening voor bepaalde diensten.
Wij gebruiken nettoprijzen voor zowel goederen- als verzendkosten. Vergeet niet het juiste btw-tarief toe te voegen als je producten verkoopt.
Als je bedrijf is gevestigd in de Europese Unie (buiten Polen) en je hebt een actief btw-nummer, dan factureren we je met 0% btw. Je moet de belasting in jouw land betalen bij ontvangst van de factuur.
Je moet de belasting in jouw land betalen bij ontvangst van de factuur.
Als je ons geen btw-nummer geeft of als het btw-nummer niet actief is, voegen we btw toe tegen het tarief van het land van bestemming. In dit geval hoef je deze belasting niet thuis te betalen.
De btw wordt toegevoegd tegen het tarief van het land van bestemming.
Pakketten die buiten de Europese Unie worden verzonden, worden behandeld als export en we factureren je met 0% btw.
Nee, je betaalt alleen voor de goederen en de bijbehorende diensten (verzendkosten en eventuele retourkosten, retourverwerking). Alleen lid worden en het partnerschap onderhouden is gratis. We rekenen op goede verkoopresultaten, we richten ons niet op het verdienen van een abonnement.
Ja, maar alleen voor geselecteerde merken. Ga voor het retourbeleid naar het gedeelte "Retourneren". Lees het retourbeleid
Ja, je kunt productafbeeldingen gebruiken om je producten te promoten in je online shop of op marktplaats. We moedigen je ook aan om regelmatig promotiemateriaal van onze Google Drive te downloaden en in je winkel te gebruiken. Google Drive
Voor dropshipping bestellingen bij Matterhorn worden pakketten zorgvuldig verpakt in een neutrale, ongemarkeerde verpakking. We voegen geen promotiemateriaal of verkoopfactuur toe aan de binnenkant, zodat de verzender volledig anoniem blijft. De ontvanger van het pakket heeft geen toegang tot informatie over ons bedrijf. Alle communicatie over de bezorgstatus van het pakket komt alleen van het koeriersbedrijf en alle informatie over de bestelling en de uitvoering ervan wordt rechtstreeks naar jou, als opdrachtgever, gestuurd op het opgegeven e-mailadres. Zo houdt u de volledige controle over uw communicatie met de eindklant.
In het geval van 'Global' koerierszendingen verschijnt je bedrijfsnaam als afzender op het pakket.
We bieden geen service voor het vervangen van productlabels door uw eigen labels. Als je een groot merk vertegenwoordigt, kunnen we individueel extra promotie- of informatiemateriaal in de pakketten plaatsen, maar het is niet mogelijk om merklabels van producten te verwijderen. Producten worden geleverd met de originele labels en etiketten van de fabrikant.
Wij bieden de mogelijkheid om de betaling 30 of 60 dagen uit te stellen vanaf de besteldatum in het PastPay kredietsysteem. Dit is mogelijk voor bedrijven in de Europese Unie en het Verenigd Koninkrijk na controle en verificatie van het bedrijf in het PastPay-systeem. Zie voor meer informatie "Uitgestelde betalingen in het PastPay-systeem".