De belangrijkste onderdelen van hulp op de Matterhorn:

Matterhorn Groothandel - helpcentrum

Wie we zijn - over Matterhorn

Matterhorn Moda Sp. z o.o. is een gerenommeerde leverancier van hoogwaardige dameskleding, schoeisel, lingerie en modeaccessoires. Onze geschiedenis gaat terug tot 2006, toen we begonnen op de kledingmarkt en ons richtten op het aanbieden van de beste producten van Europese oorsprong.

Vanaf het begin is het ons doel geweest om onze klanten producten te leveren die niet alleen opvallen door hun aantrekkelijke uiterlijk, maar ook door hun uitstekende afwerking. We vertrouwen op Europese fabrikanten die voldoen aan de hoogste productienormen, waardoor we kunnen garanderen dat onze klanten tevreden zijn over hun aankopen.

Wij zijn gespecialiseerd in het dropshipping-bedrijfsmodel, waarmee onze partners kunnen verkopen zonder producten op voorraad te hebben. Hierdoor kunnen onze klanten zich richten op marketing en verkoop, terwijl wij voor de rest zorgen - van orderpicking tot verpakking en verzending.

Naast dropshipping bieden we ook traditionele groothandel, waarbij we ons aanbod aanpassen aan de behoeften van verschillende klanten - van kleine boetiekjes tot grote winkelketens. Onze flexibiliteit en individuele benadering van elke klant stelt ons in staat om langdurige en vruchtbare partnerschappen aan te gaan.

We verzenden onze producten wereldwijd, waardoor ons assortiment toegankelijk is voor klanten uit alle hoeken van de wereld. Dankzij onze efficiënte logistiek en samenwerking met gerenommeerde koeriersbedrijven kunnen we snelle en veilige leveringen garanderen.

Bedankt voor het vertrouwen dat onze klanten in de loop der jaren in ons hebben gesteld. We zijn trots op wat we hebben bereikt en streven er voortdurend naar om onze diensten te verbeteren om aan de verwachtingen van zelfs de meest veeleisende klanten te voldoen. We nodigen je uit om met Matterhorn Moda Sp. z o.o. samen te werken en je bij onze tevreden partners te voegen.

Contactgegevens en bedrijfsgegevens

Neem gerust contact met ons op via e-mail in elke taal. We doen ons best om snel te reageren op vragen of problemen.
Telefonisch contact
Als u telefonisch contact met ons opneemt, kunt u ons in het Engels en Pools te woord staan. Onze hulplijn is bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 15:00 uur Centraal Europese Tijd (UTC+1).

We kijken uit naar uw vragen en staan klaar om u te helpen!




Matterhorn Moda Sp z o.o.
ul. Katowicka 51


41-400 Myslowice, Poland

NIP/VAT UE: PL8961552779
REGON: 364871017

email: info@matterhorn-wholesale.com

Technical support: tech@matterhorn-wholesale.com

Phone: +48 503 503 875
(Available 9:00 – 15:00 GMT+1)

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Het plaatsen van een bestelling op de website van Matterhorn Groothandel betekent dat de Koper akkoord gaat met de volgende samenwerkingsvoorwaarden.

Matterhorn is een groothandel (hierna te noemen: de Groothandel) en verkoopt producten uitsluitend aan de bedrijfsentiteiten en zelfstandige wederverkopers. De besteller (hierna: de Koper) verklaart dat hij/zij deze handeling verricht namens en ten behoeve van de bedrijfsentiteit. De verkoop op de website van Groothandel Matterhorn valt niet onder de regelgeving van het consumentenrecht. De eigenaar van de Matterhorn Groothandel is het bedrijf Matterhorn Moda Sp z o.o. met hoofdkantoor in Mysłowice, Katowicka Street 51, Polen. Fiscaal identificatienummer (TIN): 8961552779, BTW EU: PL 8961552779 REGON: 364871017.

Een bestelling plaatsen

De Koper kan handmatig een bestelling plaatsen op de website van Matterhorn of automatisch via API. De Groothandel vereist geen minimale bestelhoeveelheid. Tijdens het plaatsen van een bestelling, is de Koper verplicht om factuur- en verzendgegevens te verstrekken (inclusief de naam van het bedrijf en het juiste BTW EU nummer in het geval van in de Europese Unie gevestigde entiteiten). Als het verzendadres en factuuradres verschillen, moet dit worden vermeld in het veld "aanvullende informatie". De factuur wordt opgemaakt op basis van de door de Koper verstrekte gegevens. De Groothandel is niet aansprakelijk voor fouten die het gevolg zijn van een systeemstoring of voor fouten die veroorzaakt zijn tijdens de communicatie tussen de Koper en zijn servers. De Groothandel is niet verantwoordelijk voor onjuiste gegevens die door de Koper zijn verstrekt bij het plaatsen van een bestelling. In het bijzonder de verzendkosten, het BTW-tarief of de prijs van de goederen kunnen niet als definitief worden beschouwd en kunnen worden gecorrigeerd. De Koper is verplicht om de Groothandel een correct e-mailadres en mobiel telefoonnummer te verstrekken tijdens het afrekenproces. Niet succesvolle leveringen van bestellingen zonder deze informatie kunnen niet worden gecompenseerd. De Groothandel behoudt zich het recht voor om te weigeren de bestelling of een deel van de bestelling uit te voeren. Indien een besteld product niet beschikbaar is op het moment dat de bestelling wordt voltooid, stelt de Groothandel de Koper beschikbare producten uit de bestelde producten ter beschikking en wordt het geldbedrag van het niet-beschikbare product, dat reeds is betaald, in de vorm van een overbetaling overgeboekt naar de betalingsbalans van de Koper. Het teveel betaalde bedrag kan door de Koper worden gebruikt voor een volgende bestelling. Op schriftelijk verzoek van de Koper zal het teveel betaalde aan de Koper worden terugbetaald op een tussen de Groothandel en de Koper overeengekomen wijze. Standaard zal de terugbetaling op dezelfde wijze worden uitgevoerd als de oorspronkelijke betaling. De Koper is verplicht zijn/haar bestelling te volgen in het klantenpaneel op de website van de Groothandel. Alle informatie over producttekorten verschijnt in dit klantenpaneel. De goederen worden besteld na het drukken op de knop "BESTELLEN" op de website van de Groothandel en het voorafgaand indienen van alle noodzakelijke gegevens. Door het plaatsen van een bestelling geeft de Koper tevens toestemming aan de Groothandel om de persoonlijke gegevens van de Koper in de database van de Groothandel te bewaren. De gegevens worden uitsluitend gebruikt om de bestelling uit te voeren en voor marketingdoeleinden.

Producten en website-inhoud

Het assortiment dat de groothandel aanbiedt is gloednieuw. Het komt uit legale bronnen en is vrij van gebreken. De Groothandel heeft er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat beschrijvingen en foto's van producten in onze winkel zijn gecontroleerd, maar wij zijn niet verantwoordelijk voor wijzigingen die door de fabrikanten zijn aangebracht en voor fouten in beschrijvingen. Eventuele prijswijzigingen zijn het gevolg van wijzigingen in de prijzen van fabrikanten. De groothandelaar geeft de koper toegang tot integratiebestanden: XML-, CSV- en Excel-formaat. Deze bestanden bevatten de volgende informatie: ID-nummers van het product, beschikbaarheid van de voorraad, beschrijving in 11 talen (Pools, Engels, Frans, Duits, Nederlands, Roemeens, Italiaans, Hongaars, Russisch, Tsjechisch en Slowaaks), link naar foto's, prijzen (exclusief btw). De Groothandel geeft de Koper toegang tot API-documentatie. De Groothandel is niet verantwoordelijk voor technische ondersteuning.

Verwerkingstijd en levering

De standaard verwerkingstijd is 1-5 werkdagen. De tijd die nodig is om de bestelling van een bepaald product af te ronden, wordt aangegeven in het winkelmandje en in het XML-bestand dat beschikbaar is op de website. De levering neemt een paar dagen extra in beslag. Daarom is de ontvangsttijd = verwerkingstijd + levertijd. Om redenen waarop de Groothandel geen invloed heeft, zoals een ongeldig adres, inklaringsprocedures of andere oorzaken, kan de levertijd langer zijn. De Groothandel begint met de verwerking van elke bestelling na ontvangst van de betaling. In geval van betaling per bankoverschrijving kan de Koper de Groothandel een betalingsbevestiging sturen om de verwerking van een bestelling te versnellen. De producten worden gereserveerd nadat de betaling is bijgeschreven op de rekening van de Groothandelaar. Nadat de betaling op de rekening van de Groothandel is bijgeschreven, kan de Groothandel de bestelling niet meer annuleren of wijzigen. De Groothandel biedt de volgende verzendmethoden aan: GLS, Fedex Economy, Fedex Priority en Global Express, wat een Nederlandse post is. De keuze van de verzendmethoden is afhankelijk van het land. De verzendetiketten bevatten de gegevens van de groothandelaar (de naam van het bedrijf, het verzendadres en het telefoonnummer). De Koper is verplicht om voor het afhalen van het pakket te controleren of de verpakking niet beschadigd is tijdens het transport. In het bijzonder dient de Koper te letten op de staat van de tapes of zegels die op de zending zijn aangebracht. Als de verpakking beschadigd is of de zegels (tapes) zijn verbroken, dient de Koper het pakket niet in ontvangst te nemen en in het bijzijn van de vervoerder een schaderapport op te maken en zo snel mogelijk contact op te nemen met de Groothandel om de zaak op te helderen. Het controleren van het pakket bij levering is een noodzakelijke voorwaarde om rekening te houden met eventuele claims van de Koper voor schade of diefstal van de zending tijdens het transport. Productgaranties omvatten geen mechanische schade veroorzaakt door externe factoren. Kopers uit niet-EU-landen zijn verplicht om invoerrechten en inklaringskosten te betalen in het land van bestemming, de zogenaamde inklaringskosten. Als de Koper weigert deze in het land van bestemming te betalen, dient hij of zij zich bewust te zijn van het feit dat de Groothandelaar hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid neemt. Indien een dergelijke bestelling wordt geretourneerd, vergoedt de Groothandel de door de Koper gemaakte kosten niet. Voor meer informatie dient de Koper contact op te nemen met zijn/haar lokale douanekantoor.

Betalingsvoorwaarden en prijzen

Alle prijzen op de website van Groothandel Matterhorn zijn netto groothandelsprijzen (exclusief BTW). De afgegeven btw-factuur is bij de zending gevoegd of te downloaden op de website van de Groothandel. De Groothandel verstrekt geen verzamelfacturen. Voor elke bestelling wordt een aparte factuur opgesteld. De Groothandel accepteert betalingen per creditcard, bankoverschrijving of PayPal.

Beleid voor het retourneren van producten

De Groothandel accepteert geen retourzendingen. Aankopen bij de Groothandel Matterhorn zijn geen consumentenverkopen en zijn niet van toepassing op de consument. Alleen zakelijke entiteiten of zelfstandige wederverkopers van welke aard dan ook mogen een aankoop doen. Daarom kunnen de bestellingen niet geretourneerd worden.

We accepteren geen retourzendingen volgens het consumentenrecht omdat we te maken hebben met B2B-verkopen. We bieden echter wel een retourservice, waarvan je de voorwaarden kunt vinden in het gedeelte Help.

Alleen beschadigde producten kunnen worden geruild. De Koper is verplicht om binnen 48 uur na ontvangst van het pakket schriftelijk contact op te nemen met de Groothandel. De Koper is verplicht om een dergelijk product terug te sturen naar de Groothandel en de Groothandel dient deze retourzending binnen 7 werkdagen te ontvangen vanaf de datum dat de Groothandel hierover is geïnformeerd. Alle retourzendingen moeten naar het volgende adres worden gestuurd:

MATTERHORN MODA SP Z O.O.

51 KATOWICKA

41-400 MYSLOWICE, POLEN

De Koper is verplicht om het defecte product gedetailleerd te beschrijven en foto's van de schade bij te voegen binnen 48 uur na ontvangst van het pakket. Alle retourkosten en douanerechten zijn voor rekening van de Koper, tenzij anders aangegeven. De Groothandel aanvaardt geen klachten, retourzendingen of ruilaanvragen van klanten die klant zijn van de Koper. De Groothandelaar is niet verplicht om de Koper terug te betalen in de volgende gevallen: bij de retourzending ontbreekt de gedetailleerde beschrijving van de schade, de originele verpakking (schoenendoos, stofdichte zak) ontbreekt of is beschadigd, het bestelnummer ontbreekt, de retourzending is ongeoorloofd, de retourtermijn is verstreken. De terugbetaling vindt plaats in de vorm van een tegoed op de rekening van de Koper, binnen maximaal 7 werkdagen na ontvangst van het product door de Groothandel. Dit tegoed wordt vervolgens automatisch verrekend wanneer een nieuwe bestelling wordt geplaatst. Indien de Koper het geld niet wil gebruiken voor een volgende bestelling, is de Groothandel verplicht het geld terug te storten via dezelfde betaalmethode als waarmee oorspronkelijk is betaald. De Koper is verplicht om de informatie over de samenwerkingsvoorwaarden die op de website van Matterhorn zijn geplaatst goed te lezen. Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact met ons op: info@matterhorn-wholesale.com.

Garantie

Krachtens artikel 558 § 1 van het Burgerlijk Wetboek van de Republiek Polen is de aansprakelijkheid van de Verkoper onder garantie voor gebreken aan goederen uitgesloten.

Koop nu betaal later optie

Op de matterhorn-wholesale.com webshop is het mogelijk om de gekochte goederen niet direct, maar op een later tijdstip te betalen. Wij doen dit met behulp van een externe financiële partner, PastPay Europe Sp. z o.o. (PastPay) via de betaalmethode PastPay. In dit geval, als u PastPay selecteert als betaalmethode bij het afrekenen en PastPay zich ertoe verbindt de gegeven transactie te financieren, koopt PastPay de factuur die door de Dienstverlener aan u is uitgereikt, koopt zij dus de vordering van de Dienstverlener op u en betaalt zij de factuurwaarde aan de Dienstverlener in plaats van aan u. In dergelijke gevallen bevat de factuur van de dienstverlener al de unieke wettelijke kenmerken van de regeling en alle noodzakelijke informatie. Het is BELANGRIJK dat na toewijzing van de factuur uw betalingsverplichting bij PastPay blijft, die alleen kan worden voldaan op het bankrekeningnummer van PastPay dat op de factuur staat vermeld. U dient uiterlijk op de vervaldatum van de factuur aan uw betalingsverplichting te voldoen, anders wordt een vast bedrag van 40 euro in rekening gebracht. Door gebruik te maken van PastPay geeft u toestemming voor het doorgeven van uw contactgegevens (naam, e-mailadres, telefoonnummer) aan PastPay. Dit is in de eerste plaats nodig om u de informatie en meldingen te kunnen sturen die nodig zijn voor de subsidie en het betalingsproces. De Privacy Policy van PastPay vindt u hier. In het geval dat PastPay zich niet verbindt tot het financieren van de gegeven transactie, is deze betaalmethode niet beschikbaar - uiteraard heeft u nog steeds de mogelijkheid om de aankoop te doen, kies in zo'n scenario een andere betaalmethode.

Privacybeleid

Verantwoordelijke voor persoonlijke gegevens

De verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens in de zin van artikel 4, lid 7, van Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene verordening gegevensbescherming) is Matterhorn Moda Sp. z o.o. met maatschappelijke zetel te ul. Katowicka 51, 41-400 Mysłowice, NIP: PL8961552779.

Contactgegevens van de gegevensbeheerder

Telefoonnummer: +48 503 503 875

E-mailadres: info@matterhorn-wholesale.com

Principes voor gegevensbescherming

De verantwoordelijke voor de verwerking moet, in overeenstemming met artikel 32, lid 1, van de DPA, het beginsel van de bescherming van persoonsgegevens respecteren en passende technische en organisatorische maatregelen nemen om onopzettelijke of onwettige vernietiging, verlies, wijziging of ongeoorloofde bekendmaking van of ongeoorloofde toegang tot persoonsgegevens die in het kader van zijn activiteiten worden verwerkt, te voorkomen.

Vrijwillige gegevensverstrekking

Het verstrekken van persoonlijke gegevens is vrijwillig, maar noodzakelijk om samen te werken en/of een contract aan te gaan met de gegevensbeheerder.

Reikwijdte van verwerkte persoonsgegevens

De verwerkingsverantwoordelijke verwerkt persoonsgegevens in de vorm van identificatiegegevens (naam, achternaam, bedrijfsnaam), adresgegevens, fiscaal identificatienummer en andere registratienummers, contactgegevens (e-mailadres, telefoonnummer) en identificatiegegevens van contactpersonen.

Doel en grondslag voor de verwerking van persoonlijke gegevens

De controller verwerkt persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:

  • voorbereiding van een commerciële aanbieding in reactie op de interesse van een klant, wat een gerechtvaardigd belang is van de verantwoordelijke voor de verwerking (artikel 6, lid 1, onder f) RODO);
  • de levering van elektronische diensten via het portaal, op basis van de gesloten overeenkomst (artikel 6, lid 1, onder b) RODO);
  • de afhandeling van de klachtenprocedure, op basis van de verplichting die aan de verwerkingsverantwoordelijke is opgelegd in verband met de toepasselijke wetgeving (artikel 6, lid 1, onder c) RODO);
  • Boekhouding - met betrekking tot het uitgeven en ontvangen van boekhoudkundige documenten, op basis van de belastingwetgeving, waaronder de wet van 29 september 1994 inzake boekhouding en de wet van 11 maart 2004 inzake belasting op goederen en diensten (artikel 6, lid 1, onder c), van de DPA);
  • het archiveren van gegevens voor de mogelijke vaststelling, het onderzoek of de verdediging van claims of de noodzaak om feiten te bewijzen, wat een gerechtvaardigd belang is van de verantwoordelijke voor de verwerking (artikel 6, lid 1, onder f) RODO);
  • contact via telefoon of e-mail, met name in antwoord op vragen aan de verwerkingsverantwoordelijke, wat een gerechtvaardigd belang van de verwerkingsverantwoordelijke is (artikel 6, lid 1, onder f), van de DPA);
  • om technische informatie te sturen over de werking van het portaal en de diensten die de klant gebruikt, wat een gerechtvaardigd belang is van de verantwoordelijke voor de verwerking (artikel 6, lid 1, onder f) RODO);
  • marketing van de eigen producten van de verwerkingsverantwoordelijke, wat een gerechtvaardigd belang van de verwerkingsverantwoordelijke is (artikel 6, lid 1, onder f) RODO) of op basis van voorafgaande toestemming (artikel 6, lid 1, onder a) RODO).

Ontvangers van gegevens. Doorgeven van gegevens aan derden

Ontvangers van persoonsgegevens die worden verwerkt door de voor de verwerking verantwoordelijke kunnen entiteiten zijn die samenwerken met de voor de verwerking verantwoordelijke wanneer dit noodzakelijk is voor de uitvoering van een met de betrokkene gesloten overeenkomst. De ontvangers van de gegevens kunnen ook onderaannemers zijn - entiteiten wier diensten door de voor de verwerking verantwoordelijke worden gebruikt voor gegevensverwerking, zoals accountantskantoren, advocatenkantoren, entiteiten die IT-diensten leveren (inclusief hostingdiensten). De voor de verwerking verantwoordelijke kan verplicht zijn persoonsgegevens bekend te maken op basis van toepasselijke wetgeving, in het bijzonder aan instanties of instellingen die gerechtigd zijn deze te ontvangen.

Persoonsgegevens kunnen worden overgedragen aan entiteiten buiten de Europese Economische Ruimte, d.w.z. Google LLC als provider van Google Analytics en Google AdWords op basis van de relevante juridische waarborgen, zijnde de standaard contractuele clausules voor de bescherming van persoonsgegevens die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie.

Bewaartermijn van persoonlijke gegevens

De beheerder bewaart persoonsgegevens gedurende de looptijd van de overeenkomst die met de betrokkene is gesloten en, na beëindiging daarvan, gedurende de periode die nodig is om vorderingen in verband met de overeenkomst af te dwingen, om te voldoen aan verplichtingen die voortvloeien uit toepasselijke wetgeving, maar niet langer dan de verjaringstermijn volgens de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek. De Beheerder bewaart persoonsgegevens in boekhoudkundige documenten (bijv. facturen) gedurende de periode die is aangegeven in de bepalingen van de Wet op de Belasting over de Toegevoegde Waarde en de Boekhoudwet. De beheerder bewaart de persoonsgegevens die voor marketingdoeleinden zijn verwerkt gedurende een periode van 10 jaar, maar niet langer dan tot het moment van intrekking van de toestemming voor gegevensverwerking of bezwaar tegen verwerking. De beheerder bewaart persoonsgegevens voor andere dan de in de punten 1-3 genoemde doeleinden gedurende een periode van 3 jaar, tenzij de toestemming voor gegevensverwerking eerder is ingetrokken en de gegevensverwerking niet kan worden voortgezet op een andere basis dan de toestemming van de betrokkene.

Rechten van de betrokkene

Elke betrokkene heeft het recht:

  • toegang - om van de voor de verwerking verantwoordelijke bevestiging te krijgen of zijn of haar persoonsgegevens worden verwerkt. Als iemands gegevens worden verwerkt, heeft hij of zij het recht op toegang tot deze gegevens en het recht om de volgende informatie te ontvangen: de doeleinden van de verwerking, de categorieën van persoonsgegevens, informatie over de ontvangers of categorieën van ontvangers aan wie de gegevens zijn of zullen worden verstrekt, de periode van gegevensbewaring of de criteria voor het bepalen daarvan, het recht om rectificatie, wissing of beperking van de verwerking van persoonsgegevens te vragen waarop de betrokkene recht heeft en om bezwaar te maken tegen een dergelijke verwerking (artikel 15 RODO);
  • om een kopie van de gegevens te ontvangen - om een kopie te ontvangen van de gegevens die worden verwerkt, is de eerste kopie gratis en voor volgende kopieën kan de voor de verwerking verantwoordelijke een redelijke vergoeding vragen op basis van administratieve kosten (artikel 15, lid 3 RODO);
  • rectificatie - verzoeken om rectificatie van onjuiste persoonsgegevens of aanvulling van onvolledige gegevens (artikel 16 RODO);
  • wissen - om het wissen van uw persoonsgegevens te verzoeken wanneer de verwerkingsverantwoordelijke niet langer een rechtsgrondslag heeft voor de verwerking of wanneer de gegevens niet langer noodzakelijk zijn voor de doeleinden van de verwerking (artikel 17 RODO);
  • beperking van de verwerking - om de beperking van de verwerking van persoonsgegevens te vragen (artikel 18 RODO) wanneer:
    • de betrokkene de juistheid van de persoonsgegevens in twijfel trekt - gedurende een periode die de voor de verwerking verantwoordelijke in staat stelt de juistheid van de gegevens te controleren,
    • de verwerking onwettig is en de betrokkene bezwaar maakt tegen het wissen van de gegevens en in plaats daarvan verzoekt om het gebruik ervan te beperken,
    • de voor de verwerking verantwoordelijke heeft de gegevens niet langer nodig, maar de betrokkene heeft ze nodig om een vordering in te stellen, geldend te maken of te verdedigen,
    • de betrokkene bezwaar heeft gemaakt tegen de verwerking - totdat is vastgesteld of de gerechtvaardigde gronden van de voor de verwerking verantwoordelijke zwaarder wegen dan die van de betrokkene;
  • gegevensoverdraagbaarheid - om de persoonsgegevens die op hem betrekking hebben en die hij aan de verwerkingsverantwoordelijke heeft verstrekt, in een gestructureerd, algemeen gebruikt en machineleesbaar formaat te ontvangen en om te verzoeken dat deze gegevens naar een andere verwerkingsverantwoordelijke worden verzonden wanneer de gegevens worden verwerkt op basis van de toestemming van de betrokkene of een met hem gesloten overeenkomst en wanneer de gegevens langs geautomatiseerde weg worden verwerkt (artikel 20 RODO);
  • bezwaar maken - bezwaar maken tegen de verwerking van zijn/haar persoonsgegevens voor legitieme doeleinden van de voor de verwerking verantwoordelijke op gronden die verband houden met zijn/haar bijzondere situatie, waaronder profilering. In dit geval beoordeelt de voor de verwerking verantwoordelijke of er dwingende legitieme gronden voor de verwerking bestaan die zwaarder wegen dan de belangen, rechten en vrijheden van de betrokkene, of gronden voor de vaststelling, uitoefening of verdediging van vorderingen. Als de belangen van de betrokkene volgens de beoordeling zwaarder wegen dan de belangen van de voor de verwerking verantwoordelijke, is de voor de verwerking verantwoordelijke verplicht om de verwerking voor deze doeleinden te staken (artikel 21 van de DPA).

Om bovengenoemde rechten uit te oefenen, dient de betrokkene contact op te nemen met de verantwoordelijke voor de verwerking via de verstrekte contactgegevens en hem/haar te informeren over welk recht hij/zij wil uitoefenen en in welke mate.

De betrokkene heeft het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit, namelijk de voorzitter van het Bureau voor de bescherming van persoonsgegevens in Warschau.

Cookiebeleid

Het portaal verzamelt niet automatisch informatie, behalve de informatie in cookies.

Cookiebestanden (zogenaamde "cookies") zijn IT-gegevens, met name tekstbestanden, die worden opgeslagen op het eindapparaat van de gebruiker en zijn bedoeld voor het gebruik van de websites van het portaal. Cookies bevatten meestal de naam van de website waar ze vandaan komen, de opslagtijd op het eindapparaat en het unieke nummer.

De entiteit die cookies op het eindapparaat van de Gebruiker plaatst en er toegang toe heeft, is de Beheerder van de Portal.

Cookiebestanden worden gebruikt om:

  • de inhoud van het portaal af te stemmen op de individuele voorkeuren van de gebruiker en het gebruik van websites te optimaliseren; deze bestanden herkennen met name het apparaat van de gebruiker, zodat ze op basis van de voorkeuren van de gebruiker de website kunnen weergeven die is afgestemd op de individuele behoeften van de gebruiker;
  • De statistieken opstellen die helpen om te begrijpen hoe de gebruikers de websites gebruiken, zodat we de structuur en inhoud ervan kunnen verbeteren;
  • de sessie van de gebruiker onderhouden

De volgende soorten cookies worden gebruikt op de Portal:

  • "sessionele" (sessiecookies) en "permanente" (permanente cookies). Sessiecookies zijn tijdelijke bestanden die op het eindapparaat van de Gebruiker worden opgeslagen totdat de Gebruiker uitlogt, de website verlaat of de software (webbrowser) uitschakelt. Permanente cookies worden opgeslagen op het eindapparaat van de Gebruiker gedurende de tijd die is opgegeven in de parameters van de cookies of totdat de Gebruiker ze verwijdert.
  • "Noodzakelijke" cookies, die het gebruik mogelijk maken van diensten die beschikbaar zijn op de Portal, bijvoorbeeld authenticatie cookies die worden gebruikt voor diensten die authenticatie vereisen op de Portal;
  • cookies die worden gebruikt om de veiligheid te garanderen, bijvoorbeeld om authenticatiefraude op het portaal te detecteren;
  • "Prestatiecookies", waarmee informatie kan worden verzameld over het gebruik van de websites van het portaal;
  • "functionele" cookies die het mogelijk maken om de gebruikersinterface van zijn keuze te "onthouden" en te personaliseren, bijvoorbeeld met betrekking tot de gekozen taal of regio, de lettergrootte, het ontwerp van de website, enz;
  • "Reclamecookies", die het mogelijk maken om de Gebruikers reclamecontent te bieden die beter op hun interesses is afgestemd.

In veel gevallen staat de software die wordt gebruikt om de webpagina's te bekijken (webbrowser) standaard toe dat cookies worden opgeslagen op het eindapparaat van de Gebruiker. Gebruikers kunnen de instellingen voor cookies op elk gewenst moment wijzigen. Deze instellingen kunnen met name zodanig worden gewijzigd dat de automatische verwerking van cookies in de instellingen van de webbrowser wordt geblokkeerd of dat de Gebruiker telkens wordt geïnformeerd over de plaatsing van cookies op zijn apparaat. Gedetailleerde informatie over de mogelijkheden en manieren om met cookies om te gaan, is beschikbaar in de instellingen van de software (webbrowser).

De beheerder informeert dat wijzigingen in de cookie-instellingen in de webbrowser van de gebruiker de toegang tot sommige functies van het portaal kunnen beperken of verhinderen.



Doorlooptijd

De levertijd wordt berekend vanaf het moment dat de betaling is geregistreerd en bestaat uit de tijd die nodig is om de bestelling af te ronden en de tijd die nodig is voor levering in het land van bestemming.
Pluktijden

Zodra we je bestelling hebben ontvangen en je betaling is gecrediteerd, begint het orderverzamelproces. Dit neemt 1 tot enkele dagen in beslag, afhankelijk van de bestelde producten. Gedetailleerde verzameltijden voor individuele merken vind je op de pagina met de merkenlijst. De tijden zijn in werkdagen.

Kiestijden voor merken bekijken

Levertijd

Zodra de producten in je bestelling klaar zijn, verzenden we ze naar het adres dat je in je bestelling hebt opgegeven. Levertijden variëren afhankelijk van de geselecteerde koerier en het land van bestemming. Levertijden kun je vinden op de pagina Leveringskosten: Kosten en levertijden


Totale tijd:

De tijd die bij benadering verstrijkt tussen het plaatsen van de bestelling en de levering van het product aan uw klant is de tijd van verzamelen + de levertijd. Houd er rekening mee dat dit geschatte tijden zijn en in de meeste gevallen overeenkomen met de werkelijkheid. Er kunnen zich echter uitzonderingen voordoen en dit is geen reden voor een klacht of annulering van de bestelling.



Kosten / levertijden en landen waarnaar we verzenden

Lijst van landen en verzendkosten

We verzenden onze producten naar alle delen van de wereld vanuit ons magazijn in Europa. Gedetailleerde informatie over beschikbare leveringsopties, prijzen en levertijden vindt u op Kosten en levertijden



Retourneren en klachten

Klachten - wanneer een klant een defect product ontvangt

Alle door de verkoper verkochte goederen vallen onder de garantie van de fabrikant. De klant stuurt het product onder garantie op eigen kosten terug naar Matterhorn op het adres: Matterhorn Moda Sp. z o.o., ul. Katowicka 51, 41-400 Mysłowice, Polen. De verkoper draagt de goederen over aan de fabrikant. De verwerkingstijd van een klacht hangt uitsluitend af van de fabrikant. Details van de garantie voor individuele merken van producten zijn beschikbaar in de garantiekaarten of op de website van de Fabrikant.

Volgens Artikel 558 § 1 van het Burgerlijk Wetboek van de Republiek Polen is de aansprakelijkheid van de Verkoper onder de garantie voor gebreken aan goederen uitgesloten. Dit betekent dat elke verdere klachtenprocedure een zaak is tussen de Fabrikant en de Koper.

Klachten - wat als we een fout maken

Matterhorn is verantwoordelijk voor fouten met betrekking tot de verzending van je bestelling. Stuur in dit geval het product terug naar de Matterhorn groothandel. Na ontvangst van het product sturen wij op kosten van Matterhorn het juiste product opnieuw naar het aangegeven adres.

Klachten - wanneer een pakket op een onjuist adres aankomt

We verzenden de goederen naar het adres van bestemming dat je hebt opgegeven. We stellen alles in het werk om de juistheid van de opgegeven adressen vooraf te controleren en vragen je vaak om ze nogmaals te controleren als we twijfelen aan de juistheid ervan. In het geval dat het bestemmingsadres onjuist blijkt te zijn en het pakket naar ons wordt teruggestuurd, zijn wij alleen verantwoordelijk voor deze situatie als er sprake is van een fout van onze kant bij het verstrekken van de adresgegevens aan de koerier. Als het pakket naar ons wordt teruggestuurd vanwege een onjuist adres of als het niet wordt opgehaald door de klant, brengen we €5 retourkosten in rekening. Dit is het bedrag dat Matterhorn moet betalen aan de koeriersbedrijven voor het retourneren van het pakket.

Geeft als resultaat

Houd er rekening mee dat Groothandel Matterhorn een site is voor B2B-transacties en zich niet bezighoudt met detailhandel. Daarom zijn retourrechten beperkt door de regels en zijn de bepalingen van het consumentenrecht niet van toepassing.
. Het retourneren van goederen die niet het gevolg zijn van een klacht is een extra service die wij vooraf moeten activeren voor jouw account. Zie de voorwaarden voor retourzendingen in het gedeelte "Retourzendingen van goederen" voor meer informatie.
Als u het retourneren van goederen niet hebt ingeschakeld, sturen wij alle geretourneerde goederen op uw kosten terug naar uw bedrijf of terug naar uw klant, afhankelijk van uw beslissing.

Lees het retourbeleid


Verkopen op marktplaatsen (Amazon, Allegro, eMAG en andere)

U kunt onze producten verkopen op verschillende marktplaatsen, zoals Amazon, eMAG, Allegro en andere, met bepaalde uitzonderingen en beperkingen. Zie hieronder voor meer informatie over de merken waarop deze uitzonderingen en beperkingen van toepassing zijn:

Merken die je niet op de marktplaats kunt verkopen:
  • Vena
  • Roco Fashion
  • Gorteks
  • Nife
  • Axami
  • Marselini
  • Makadamia

Beperkte merken:
  • Tessita - verkoop niet toegestaan op het Otto.de platform
  • .
  • Kostar - verkoop niet toegestaan op Amazon-platform
  • .
  • Bicotone - verkoop toegestaan, maar merknaam verplicht
  • .
:

Andere merken:

Je kunt de andere merken die in ons magazijn beschikbaar zijn op de marktplaatsen verkopen zonder extra beperkingen.


Om een lijst op de marktplaats te maken, kun je onze productbestanden gebruiken of producten importeren in de marktplaats vanuit jouw winkel. Matterhorn heeft geen kant-en-klare marktplaatsintegraties.



FAQ

Naar welke landen verzenden jullie?

Wij versturen pakketten naar alle delen van de wereld. Je vindt een lijst met landen waar we aan leveren op onze pagina met kosten en leveringsvoorwaarden. Voor sommige landen bieden we ook de keuze uit verschillende koeriers om de meest gunstige verzendomstandigheden te garanderen.

Bekijk de details op onze website voor meer informatie over de verzendopties voor uw regio.

Biedt u levering onder rembours aan?

We bieden geen rembours aan. Bestellingen die bij Matterhorn worden geplaatst, moeten vooraf worden betaald. We beginnen met de verwerking van de bestelling zodra de betaling is bijgeschreven.

Doe je betaling op het moment van bestellen, zodat we zo snel mogelijk kunnen beginnen met het verwerken van je bestelling.

Kan ik het pakket door mijn koerier laten versturen?

We kunnen je pakket per koerier alleen binnen Polen verzenden als je betere leveringsvoorwaarden hebt. Pakketten worden per koerier opgehaald bij ons magazijn op:

Matterhorn Moda Sp. z o.o.
ul. Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Polska


Als je deze optie wilt gebruiken, selecteer je "Aangepaste koerier" wanneer je je bestelling plaatst. Wanneer je bestelling klaar is om te worden verzonden, sturen we je een e-mail waarin we je vragen je eigen verzendlabel te uploaden en een koerier te sturen om je pakket op te halen. U kunt het label uploaden via het klantenpaneel.

Kunnen jullie pakketten rechtstreeks naar mijn klanten sturen?

We kunnen pakketten rechtstreeks naar de adressen van je klanten sturen als onderdeel van een dropshipping service. Ga naar de Help-sectie van deze verkoopvorm voor de gedetailleerde voorwaarden van deze service.

Lees de volledige details om erachter te komen hoe u het meeste uit deze optie voor uw bedrijf kunt halen!

Zijn de prijzen inclusief btw?

De prijzen op onze website, in de XML-bestanden en elders zijn nettoprijzen, zonder btw. BTW wordt toegevoegd in het besteloverzicht, afhankelijk van of de koper een geldig EU-BTW-nummer heeft of dat het pakket buiten de Europese Unie wordt verzonden.
EU-geregistreerde entiteiten.
  • Met een actief btw-nummer: We geven een btw-factuur uit met een 0%-tarief. Het is uw verantwoordelijkheid om de belasting in uw land te betalen en te regelen.
  • Zonder actief btw-nummer: We geven een btw-factuur uit met het belastingtarief dat van toepassing is in het land van bestemming. Je hoeft deze belasting dan niet meer in jouw land te betalen.
Bedrijven buiten de EU
Verzending buiten de Europese Unie: Wij verstrekken een btw-factuur met een tarief van 0%.



. Houd er rekening mee dat wij geen verantwoordelijkheid nemen voor eventuele aanvullende heffingen die door de landen van bestemming op de pakketten worden geheven en dat dit geen reden is voor een klacht.

Hoe betaal ik voor mijn bestelling?

Je kunt je bestelling op verschillende manieren betalen: met een pinpas of creditcard, via een traditionele bankoverschrijving of via PayPal. Als je met PayPal betaalt, voegen we een extra commissie van 2% van de waarde van de bestelling toe. Betaling via traditionele bankoverschrijving Je kunt je bestelling ook betalen via een traditionele bankoverschrijving naar ons rekeningnummer, afhankelijk van de valuta. Hieronder vind je een lijst van onze bankrekeningen:

BANK TRANSFER

Matterhorn Moda Sp z o.o.,
Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Poland


SWIFT: INGBPLPW
Bank name: ING Bank Śląski S.A.
Account / IBAN:
PLN
PL80 1050 1243 1000 0090 8199 4544

EUR
PL38 1050 1243 1000 0090 8209 6471

USD
PL37 1050 1243 1000 0090 8209 6489

RON
PL90 1050 1243 1000 0090 8209 6505

CZK
PL15 1050 1243 1000 0090 8209 6497

HUF
PL45 1050 1243 1000 0090 8210 6239
Uitstel van betaling PastPay U kunt ook het PastPay uitstel van betaling programma aanvragen. De procedure om deze optie in te schakelen duurt een paar dagen en is beschikbaar voor bedrijven die voldoen aan de voorwaarden van de PastPay-regeling.

Laat uw bedrijf internationaal groeien

Maak wereldwijde verzending gemakkelijk met Matterhorn! Ons platform ondersteunt catalogi in wel 14 talen, zodat u klanten over de hele wereld kunt bereiken. Laat ons alles regelen en vertrouw erop dat uw pakket de eindklant snel en veilig bereikt.

Dropshipping naar het Verenigd Koninkrijk, de VS, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk, België, Denemarken, Portugal, de Verenigde Arabische Emiraten en nog veel meer landen over de hele wereld!