Reglement van de Groothandel

Voorwaarden & bepalingen

Het plaatsen van een bestelling op de website van Matterhorn Groothandel betekent dat de Koper akkoord gaat met de volgende samenwerkingsvoorwaarden.

Matterhorn is een groothandel (hierna te noemen : de Groothandel) en verkoopt producten uitsluitend aan de bedrijfsentiteiten en zelfstandige wederverkopers. De besteller (hierna te noemen : de Koper) verklaart dat hij/zij deze handeling verricht in naam en ten behoeve van de zakelijke entiteit. De verkoop op de website van Matterhorn Wholesales is niet onderworpen aan de bepalingen van het consumentenrecht. De eigenaar van de Matterhorn Groothandel is het bedrijf Matterhorn Moda Sp z o.o. met hoofdkantoor in Mysłowice, Katowicka Street 51, Polen. Fiscaal identificatienummer (TIN): 8961552779, BTW EU: PL 8961552779 REGON: 364871017.

Het plaatsen van een bestelling 

  1. De Koper kan een bestelling plaatsen manueel op de Matterhorn website of automatisch via API. 
  2. De groothandelaar vereist geen minimum bestelhoeveelheid.
  3. Tijdens het plaatsen van een bestelling is de Koper verplicht om facturatie- en verzendingsgegevens te verstrekken (inclusief de naam van het bedrijf en het correcte BTW EU nummer in het geval van in de Europese Unie gevestigde entiteiten). Indien het leveringsadres en het facturatieadres verschillend zijn, moet dit worden vermeld in het veld “bijkomende informatie”. De factuur zal worden opgemaakt op basis van de door de Koper verstrekte gegevens.
  4. De groothandelaar is niet aansprakelijk voor fouten als gevolg van een systeemstoring of voor fouten veroorzaakt tijdens de communicatie tussen de Koper en zijn servers. De groothandelaar is niet verantwoordelijk voor onjuiste gegevens die door de Koper worden verstrekt bij het plaatsen van een bestelling. Met name de verzendkosten, het BTW-tarief of de prijs van de goederen kunnen niet als definitief worden beschouwd en zijn vatbaar voor correctie.
  5. De Koper is verplicht om de Groothandelaar een correct e-mailadres en mobiel telefoonnummer te geven tijdens het afrekenproces. Niet gelukte leveringen van bestellingen zonder deze gegevens kunnen niet worden gecompenseerd.
  6. De groothandelaar behoudt zich het recht voor om te weigeren de bestelling of een deel van de bestelling uit te voeren. Indien een besteld product niet beschikbaar is op het moment dat de bestelling wordt voltooid, stelt de groothandelaar de Koper beschikbare producten ter beschikking uit de bestelde producten, en wordt het geldbedrag van het niet-beschikbare product, dat reeds is betaald, overgemaakt in de vorm van een overbetaling naar het saldo van de betalingen van de Koper. Het teveel betaalde bedrag kan door de Koper worden gebruikt voor een volgende bestelling. Op schriftelijk verzoek van de Koper zal het teveel betaalde bedrag aan de Koper worden terugbetaald op een tussen de groothandelaar en de Koper overeengekomen wijze. Bij gebreke zal de terugbetaling op dezelfde wijze als de oorspronkelijke betaling worden uitgevoerd.
  7. De Koper is verplicht zijn/haar bestelling te controleren in het klantenpaneel op de website van de Groothandel. Alle informatie betreffende producttekorten zal in dit klantenpaneel verschijnen. 
  8. De goederen worden besteld na het drukken op de knop “BESTELLEN” op de website van de Groothandel en na het vooraf indienen van alle nodige gegevens.
  9. Door een bestelling te plaatsen, geeft de Koper toestemming aan de Groothandel om zijn persoonlijke gegevens op te slaan in het bestand van de Groothandel. Deze gegevens zullen uitsluitend worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling en zullen niet worden gebruikt voor marketingdoeleinden. Producten en inhoud van de website zijn in overeenstemming met deze voorwaarde.
  10. Het door de groothandel aangeboden assortiment is splinternieuw. Het is afkomstig van legale bronnen en is vrij van gebreken.
  11. De groothandelaar heeft alles in het werk gesteld om ervoor te zorgen dat de beschrijvingen en foto’s van de producten in onze winkel zijn gecontroleerd, maar wij zijn niet verantwoordelijk voor wijzigingen door de fabrikanten en fouten in de beschrijving. Eventuele prijswijzigingen zijn het gevolg van wijzigingen in de prijzen van de fabrikanten.
  12. De groothandelaar geeft de koper toegang tot de integratiebestanden: XML, CSV en Excel formaat. Deze bestanden bevatten de volgende informatie: ID-nummers van de producten, beschikbaarheid van de voorraad, beschrijving in 11 talen (Pools, Engels, Frans, Duits, Nederlands, Roemeens, Italiaans, Hongaars, Russisch, Tsjechisch en Slowaaks), link naar foto’s, prijzen (exclusief BTW).
  13. De groothandelaar geeft de koper toegang tot API documentatie. 
  14. De groothandelaar is niet verantwoordelijk voor technische bijstand.Verwerkingstijd en levering
  15. De standaard verwerkingstijd is 1-5 werkdagen. De tijd die nodig is om de bestelling van een bepaald product te voltooien, wordt aangegeven in het winkelmandje en in het XML-bestand dat op de website beschikbaar is. De levering duurt een paar dagen langer. Daarom is de ontvangsttijd = verwerkingstijd + leveringstijd. Om redenen waarover de groothandel geen controle heeft, zoals een ongeldig adres, inklaringsprocedures of andere oorzaken, kan de leveringstijd langer duren.
  16. De groothandelaar begint met de verwerking van elke bestelling na ontvangst van de betaling. In geval van betaling per bankoverschrijving kan de Koper de groothandelaar een bevestiging van betaling sturen om de verwerking van een bestelling te versnellen.
  17. De producten worden gereserveerd nadat de betaling is bijgeschreven op de rekening van de groothandelaar.
  18. De Groothandelaar staat niet toe dat een bestelling wordt geannuleerd of gewijzigd nadat de betaling op de rekening van de Groothandelaar is bijgeschreven.
  19. De groothandelaar biedt de volgende verzendmethoden aan: GLS, Fedex Economy, Fedex Priority en Global Express, wat een Nederlandse post is. De keuze van de verzendmethoden is verschillend, afhankelijk van het land. 
  20. De verzendetiketten bevatten de gegevens van de groothandelaar (de naam van het bedrijf, het verzendadres en het telefoonnummer). 
  21. Alvorens het pakket af te halen, is de Koper verplicht te controleren of de verpakking niet beschadigd is tijdens het transport. In het bijzonder dient de Koper te letten op de toestand van de op de zending aangebrachte banden of zegels. Indien de verpakking is beschadigd of de zegels (tapes) zijn verbroken, dient de Koper het pakket niet in ontvangst te nemen en in het bijzijn van de vervoerder een schaderapport op te maken en zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de Groothandelaar om de zaak op te helderen. De controle van het pakket bij de levering is een noodzakelijke voorwaarde om rekening te kunnen houden met eventuele aanspraken van de Koper wegens beschadiging of beroving van de zending tijdens het vervoer. Productgaranties omvatten geen mechanische schade veroorzaakt door externe factoren.
  22. De Kopers uit niet-EU-landen zijn verplicht om in het land van bestemming invoerrechten en inklaringskosten te betalen, de zogenaamde import customs clearance fee. Indien de Koper weigert deze te betalen in het land van bestemming, dient hij of zij zich bewust te zijn van het feit dat de Groothandelaar hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid neemt. Indien een dergelijke bestelling wordt geretourneerd, zal de groothandelaar de door de Koper gemaakte kosten niet vergoeden. Voor verdere informatie dient de Koper contact op te nemen met zijn/haar plaatselijke douanekantoor.Betalingsvoorwaarden en prijzen
  23. Alle prijzen vermeld op de website van Matterhorn Groothandel zijn netto groothandelsprijzen (zij zijn exclusief BTW).
  24. De afgegeven BTW-factuur wordt bij de zending gevoegd of is te downloaden op de website van de groothandel. 
  25. De groothandel geeft geen verzamelfacturen uit. Voor elke bestelling wordt een aparte factuur opgemaakt.
  26. De groothandelaar aanvaardt betalingen per kredietkaart, bankoverschrijving of PayPal.Retourbeleid voor producten
  1. De groothandel accepteert geen retourzendingen. Aankopen bij de Matterhorn Groothandel zijn geen consumentenverkoop en zijn niet van toepassing op de consument. Alleen zakelijke entiteiten of zelfstandige wederverkopers van welke aard dan ook zijn toegestaan om een aankoop te doen. Daarom kunnen de bestellingen niet worden geretourneerd. 
  2. Alleen beschadigde producten zijn onderworpen aan uitwisseling. De Koper is verplicht om binnen 48 uur na ontvangst van het pakket schriftelijk contact op te nemen met de Groothandel. De Koper is verplicht een dergelijk product aan de groothandel terug te zenden en de groothandel dient een dergelijke terugzending binnen 7 werkdagen te ontvangen vanaf de datum waarop de groothandel van een dergelijke kwestie op de hoogte is gesteld. Alle retourzendingen dienen naar het volgende adres te worden gestuurd:

 

MATTERHORN MODA SP Z O.O.

51 KATOWICKA

41-400 MYSLOWICE, POLEN

 

  1. De Koper is verplicht om binnen 48 uur na ontvangst van het pakket het defecte product gedetailleerd te beschrijven en foto’s van de schade bij te voegen. 
  2. Alle retourkosten en douanerechten zijn voor rekening van de Koper, tenzij anders aangegeven.
  3. De groothandelaar aanvaardt geen klachten, terugzendingen of ruilaanvragen van klanten die klant zijn van de koper.
  4. De groothandelaar is niet verplicht tot terugbetaling aan de koper in de volgende gevallen
  • bij de retourzending ontbreekt de gedetailleerde beschrijving van de schade
  • de originele verpakking (schoenendoos, stofdichte zak) ontbreekt of is beschadigd
  • het ordernummer ontbreekt
  • de retourzending is niet geautoriseerd
  • de retourtermijn is verstreken
  1. De terugbetaling wordt uitgevoerd in de vorm van een krediet op de rekening van de Koper, binnen een maximum van 7 werkdagen na ontvangst van het product door de groothandelaar. Dit krediet wordt dan automatisch verrekend wanneer een nieuwe bestelling wordt geplaatst. Indien de Koper het geld niet wenst te gebruiken voor een volgende bestelling, is de Groothandelaar verplicht het geld terug te storten via hetzelfde betaalmiddel waarmee een oorspronkelijke betaling werd verricht.

De Koper is verplicht de informatie over samenwerkingsvoorwaarden die op de website van Matterhorn is geplaatst, grondig te lezen.

Mocht u nog vragen hebben, neem dan contact met ons op: info@matterhorn-moda.nl