Inhoud winkelmandje:
Retourzendingen moeten op kosten van de retournerende partij op het adres worden afgeleverd:
We plakken geen retouretiket op pakketten. Producten moeten op eigen kosten naar ons worden teruggestuurd.
Door het retourneren van een artikel aan te geven in het administratiepaneel, controleer je tegelijkertijd of het product dat je wilt retourneren kan worden geretourneerd.
Als jij degene bent die de goederen naar ons stuurt, declareer de retouren dan eerst in het klantenpaneel in de Matterhorn groothandel en print vervolgens een rapport voor de geretourneerde producten. Zo kun je de goederen snel identificeren.
We behandelen betaalde en verzonden bestellingen als verkochte goederen. Daarom, als een klant om wat voor reden dan ook het pakket niet heeft opgehaald en het is teruggestuurd naar Matterhorn, kunnen we zo'n bestelling automatisch behandelen als een terugzending van de goederen met aftrek van de bijbehorende kosten. Als het product niet geretourneerd kan worden, kunnen we het opnieuw versturen naar de klant of terugsturen naar jouw bedrijfsadres. Wij berekenen de verzendkosten volgens onze prijslijst, zoals voor het goedkoopst mogelijke pakket naar het land van bestemming. Het terugsturen van een niet opgeëist pakket brengt extra kosten met zich mee voor Matterhorn. Als de retourzending niet te wijten is aan een adresfout van ons, dan brengen wij €5 retourkosten per pakket in rekening. Deze kosten worden één keer per maand in rekening gebracht, samen met de kosten voor retourzendingen etc.
De afhandelingstermijn varieert van merk tot merk en kan worden gevonden in de tabel met algemene voorwaarden voor retourzendingen. Deze wordt berekend vanaf het moment dat we de retourzending accepteren voor verwerking (wanneer we het pakket met de geretourneerde goederen ophalen).