De belangrijkste onderdelen van hulp op de Matterhorn:

Retourbeleid bij Mattehorn

Wij willen je bedanken voor het vertrouwen dat je in ons stelt door met Matterhorn groothandel samen te werken. Onze prioriteit is klanttevredenheid, daarom bieden wij de mogelijkheid om producten te retourneren voor geselecteerde merken. Voordat je overgaat tot een retourzending, raden we je sterk aan om ons retourbeleid zorgvuldig door te lezen.
Houd er rekening mee dat de retourservice alleen beschikbaar is voor specifieke merken en moet worden geactiveerd in uw klantenaccount. Zorg ervoor dat aan de voorwaarden voor retourneren is voldaan, zodat het proces soepel en zonder problemen verloopt. Raadpleeg ons volledige retourbeleid voor meer informatie.

Wil je producten kunnen retourneren? Lees dan de volgende regels aandachtig door.

Retourbeleid bij Matterhorn

Retourzendingen van goederen

Nieuwe retourservice bij Matterhorn

Bij Matterhorn bieden we retourzendingen voor geselecteerde merken aan als extra betaalde service. De lijst met merken waarvoor retouren beschikbaar zijn en de gedetailleerde voorwaarden voor retouren kun je hieronder bekijken. Om gebruik te maken van deze service, moeten we het activeren in je account. Eenmaal geactiveerd, kun je het volgende retourneren producten die besteld zijn bij Matterhorn vanaf de dag dat de service geactiveerd is.

Retourzendingen moeten worden gericht aan:
Matterhorn Moda Sp. z o.o.
ul. Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Poland

Retourvoorwaarden voor individuele merken

Merk Tijd voor retour Retourkosten voor 1 item De vooruitbetaling tijdens aankoop Maximum aantal dagen om door te gaan
Ava 45 days € 0.00 6% 45 days
Gaia 45 days € 0.00 6% 45 days
Madora 45 days € 0.00 6% 45 days
DKaren 45 days € 0.00 6% 45 days
Wolbar 45 days € 0.00 6% 45 days
Obsessive 45 days € 0.00 6% 45 days
Livia Corsetti Fashion 45 days € 0.00 6% 45 days
Irall 45 days € 0.00 6% 45 days
Eldar 45 days € 0.00 6% 45 days
Etna 45 days € 0.00 6% 45 days
Lorin 45 days € 0.00 6% 45 days
Anais 45 days € 0.00 6% 45 days
Nife 30 days € 2.90 0% 45 days
Nipplex 45 days € 0.00 6% 45 days
Julimex 45 days € 0.00 6% 45 days
Figl 90 days € 1.90 0% 45 days
L&L collection 45 days € 0.00 6% 45 days
Marko 45 days € 0.00 6% 45 days
Gorsenia Lingerie 45 days € 0.00 6% 45 days
awama 40 days € 3.90 0% 45 days
Babell 45 days € 0.00 6% 45 days
Babella 45 days € 0.00 6% 45 days
Donna 45 days € 0.00 6% 45 days
Esotiq 45 days € 0.00 6% 45 days
Henderson 45 days € 0.00 6% 45 days
Moe 40 days € 2.90 0% 45 days
Cornette 45 days € 0.00 6% 45 days
Katrus 90 days € 1.90 0% 45 days
Rue Paris 45 days € 3.90 0% 45 days
Infinite You 60 days € 3.90 0% 45 days
M-Max 45 days € 0.00 6% 45 days
Ewlon 45 days € 0.00 6% 45 days
Demi Saison 45 days € 0.00 6% 45 days
Inello 60 days € 1.90 0% 45 days
Gabidar 45 days € 0.00 6% 45 days
Angels Never Sin 45 days € 0.00 6% 45 days
Numoco 45 days € 3.90 0% 45 days
Sensis 45 days € 0.00 6% 45 days
Ewana 45 days € 0.00 6% 45 days
Venaton 90 days € 1.90 0% 45 days
Dorota 45 days € 0.00 6% 45 days
PeeKaBoo 30 days € 1.90 0% 45 days
BeWear 40 days € 2.90 0% 45 days
Taro 45 days € 0.00 6% 45 days
Julimex Lingerie 45 days € 0.00 6% 45 days
Art of polo 45 days € 0.00 6% 45 days
De Lafense 45 days € 0.00 6% 45 days
Dorota 45 days € 0.00 6% 45 days
Stylove 40 days € 2.90 0% 45 days
Lenitif 90 days € 1.90 0% 45 days
Julimex Shapewear 45 days € 0.00 6% 45 days
BE Knit 45 days € 2.90 0% 45 days
Aruelle 45 days € 0.00 6% 45 days
Atlantic 45 days € 0.00 6% 45 days
Makover 40 days € 2.90 0% 45 days
Alpha Male 45 days € 0.00 6% 45 days
Merribel 45 days € 0.00 6% 45 days
Lapinee 45 days € 0.00 6% 45 days
Vittoria Ventini 45 days € 0.00 6% 45 days
Momenti Per Me 45 days € 0.00 6% 45 days
Och Bella 45 days € 3.90 0% 39 days
Relevance 45 days € 3.90 0% 39 days
By Sally Fashion 45 days € 3.90 0% 45 days
Italy Moda 45 days € 3.90 0% 39 days
Ex Moda 45 days € 3.90 0% 39 days
NM 45 days € 3.90 0% 45 days
Yups 45 days € 3.90 0% 45 days
Numero 45 days € 3.90 0% 45 days
Lakerta 45 days € 3.90 0% 39 days
Rue Paris 45 days € 3.90 0% 39 days
AT 45 days € 3.90 0% 45 days
Pole&Pole 45 days € 3.90 0% 45 days
Fame 45 days € 3.90 0% 45 days
BFG 45 days € 3.90 0% 39 days
Sublevel 45 days € 3.90 0% 39 days
Fancy 45 days € 3.90 0% 39 days
Xsapienza 45 days € 3.90 0% 45 days
Stitch&Soul 45 days € 3.90 0% 45 days
T!SSI 45 days € 0.00 6% 45 days
EM 45 days € 3.90 0% 45 days
MBM 45 days € 3.90 0% 45 days
Steven 45 days € 0.00 6% 45 days
Coco Angelo 45 days € 3.90 0% 45 days
Factory Price 45 days € 3.90 0% 39 days
Badu 45 days € 3.90 0% 39 days
Calben 45 days € 3.90 0% 39 days
PRIMO 30 days € 2.90 0% 45 days
Badustore 45 days € 3.90 0% 45 days
Cana 45 days € 0.00 6% 45 days
Bella Misteria 45 days € 0.00 6% 45 days
Ax Paris 30 days € 1.90 0% 45 days
Solea 30 days € 2.90 0% 45 days


Merken die NIET onder de retourservice vallen.

Merk
Axami
Mat
Gorteks
Kostar
Lupo Line
Vena
IVON
MKM
4F
Gatta
Makadamia
YourNewStyle
Tessita
Piccolo Meva
Kamea
Vestiva
Rossli
7heaven
Zoki
Kalimo
Cabba
Numinou
Fiore
Unikat
Roksana
Morimia
Luna
Jersa
MissO
Betina
Enfin
Key
Pierre Cardin
Wadima
SoftLine Collection
Leinle
Annes
Bicotone
Verosoft
Barontex
Hajdan
La Aurora
Amour
Hot in here
Fresh Made
Janes
Karko
Roco Fashion
Galanter
More
Step in style
By o la la
LeMonada
Teyli
Marselini
Casmir
Glossy
Barbara Lingerie
With You
LaBalancia
Mirabile


Hoe we kosten in verband met retourzendingen verantwoorden

Hoe we retourkosten aftrekken

Als we retourzendingen op je account activeren, brengen we voor sommige merken die retourzendingen aanbieden brengen we vooraf kosten in rekening. In dit geval kun je producten zonder extra kosten retourneren. Dit is een vorm van retourverzekering, die gemak en voorspelbare kosten biedt. Voor andere merken worden, in plaats van een commissie vooraf, kosten in rekening gebracht voor elke geaccepteerde retourzending. retourzending. Als je bijvoorbeeld een product koopt voor €50 en de retourkosten zijn €2, dan wordt er een bedrag in rekening gebracht aan Je Matterhorn account krijgt €48 teruggestort.

Deadlines voor retourzendingen

Deadline voor het retourneren van goederen

We moeten je retourzending ontvangen binnen een bepaalde periode nadat de goederen naar jou of je klant zijn verzonden. De termijn voor retourzendingen hangt af van de individuele merken. Na deze termijn kan de retourzending niet meer worden geaccepteerd en worden de goederen uw eigendom. Het kan naar u of naar het adres van uw klant worden teruggestuurd - retourkosten volgens onze verzendlijst.

Toestand van het geretourneerde product

In welke staat moeten de producten zijn

Om de retourzending van een artikel te accepteren, mag het geen tekenen van gebruik of schade vertonen en moet het zo goed mogelijk zijn verpakt zoals het is afgeleverd. Producten die vuil zijn of een merkbare slijtagegeur hebben, worden niet geaccepteerd. In dat geval worden ze naar u of naar het adres van uw klant teruggestuurd. De kosten voor het retourneren van de goederen worden in rekening gebracht volgens onze standaard leveringsprijslijst.

U ontvangt een bericht zodra wij de retourzending hebben ontvangen, waarin wordt aangegeven of de staat van het product geschikt is, zodat u uw klant indien nodig snel op de hoogte kunt stellen van de situatie.

Stap voor stap

Hoe ziet de volledige terugkeerprocedure eruit?

Als je de goederen zelf naar ons terugstuurt:
  • Declareer een productretour in het administratiepaneel; je vindt het gemakkelijk via de artikelzoeker. Als je een artikel om te retourneren niet kunt vinden of als er geen knop "Retour aanmelden" is, betekent dit dat het product niet kan worden geretourneerd.
  • Zodra je je retouren hebt aangegeven, print je het rapport voor de huidige dag uit - doe dit rapport in het pakket met de geretourneerde producten en stuur het naar ons adres.
  • Wanneer we je retouren ontvangen, brengen we je per e-mail op de hoogte van eventuele wijzigingen in de status van elk product.
  • Als het product op enig moment wordt afgekeurd, stellen we je daarvan op de hoogte en leggen we het product apart om naar je terug te sturen.
  • Als het product wordt geaccepteerd, passen we de btw-factuur en je oorspronkelijke bestelling aan het einde aan. We voegen ook eventuele retourkosten toe, die we aan het einde van de maand verrekenen.
  • Vanaf dit moment wordt je saldo bij de groothandel verhoogd met de waarde van de geretourneerde producten minus de retourkosten. Je kunt het te veel betaalde bedrag gebruiken voor toekomstige bestellingen of een verzoek tot terugboeking indienen.
Als de goederen worden teruggestuurd door je klant:
  • Zet ons bestelnummer op het retourformulier voor de klant; zo kunnen we het gemakkelijker terugvinden. Vraag ook om het pakket naar ons adres te sturen.
  • Wanneer we een retourzending van je klant ontvangen, ontvang je een e-mailbericht waarin staat of we de retourzending hebben geaccepteerd of afgewezen. Dit is een signaal aan u dat uw klant de goederen heeft teruggestuurd. U moet zelfstandig met hem afrekenen.
  • Als het product op enig moment wordt afgekeurd, stellen we je daarvan op de hoogte en leggen we het product apart om naar je terug te sturen.
  • Als het product wordt geaccepteerd, passen we de btw-factuur en je oorspronkelijke bestelling aan het einde aan. We voegen ook eventuele retourkosten toe, die we aan het einde van de maand verrekenen.
  • Vanaf dit moment wordt je saldo bij de groothandel verhoogd met de waarde van de geretourneerde producten minus de retourkosten. Je kunt het te veel betaalde bedrag gebruiken voor toekomstige bestellingen of een verzoek tot terugboeking indienen.


Die de terugkeer terugstuurt

Kan de klant het product direct terugsturen naar Matterhorn?

Ja, we kunnen pakketten rechtstreeks van uw klanten aannemen. We nemen dan de eerste beoordeling van de producten op ons. Het is wel noodzakelijk dat de klant het ordernummer van de Matterhorn groothandel in het pakket doet. Stel dit nummer beschikbaar aan de klant op het retourformulier. Zo kunnen wij het product snel identificeren. Wij informeren je per e-mail dat we de retourzending van je klant hebben ontvangen en of deze is geaccepteerd voor verdere verwerking of is afgewezen, zodat je kunt zien welke bestellingen zijn geretourneerd.

Wat als de Matterhorn de terugkeer afwijst?

Als je retourzending wordt geweigerd, vragen we je wat we moeten doen met de geretourneerde goederen die niet kunnen worden terugbetaald. We accepteren de retourzending mogelijk niet als:
  • het product niet voldoet aan de voorwaarden voor retourzending (bijv. de maximale retourtermijn is verstreken, het product komt niet in aanmerking voor retourzending),
  • het product gebruikssporen vertoont of beschadigd is
In dergelijke situaties brengen we je onmiddellijk op de hoogte van de status van het product en vragen we je of het product naar jou moet worden teruggestuurd of naar de winkel moet worden teruggestuurd. Elke zending wordt in rekening gebracht volgens onze leveringsprijslijst. Van tijd tot tijd kunnen we pakketten met retourzendingen in bulk naar je adres sturen.

Veelgestelde vragen over retourneren

Hoe ziet de volledige terugkeerprocedure eruit?

Naar welk adres worden de producten teruggestuurd?

Retourzendingen moeten op kosten van de retournerende partij op het adres worden afgeleverd:

Matterhorn Moda Sp. z o.o.
ul. Katowicka 51
41-400 Mysłowice
Poland

Wordt er een retouretiket aan het pakket toegevoegd?

We plakken geen retouretiket op pakketten. Producten moeten op eigen kosten naar ons worden teruggestuurd.

Hoe controleer ik of ik een artikel kan retourneren?

Door het retourneren van een artikel aan te geven in het administratiepaneel, controleer je tegelijkertijd of het product dat je wilt retourneren kan worden geretourneerd.

Wat moet er in het pakket met de geretourneerde goederen?

Als jij degene bent die de goederen naar ons stuurt, declareer de retouren dan eerst in het klantenpaneel in de Matterhorn groothandel en print vervolgens een rapport voor de geretourneerde producten. Zo kun je de goederen snel identificeren.

Hoe wordt een retourzending afgehandeld omdat de klant het pakket niet heeft afgehaald?

We behandelen betaalde en verzonden bestellingen als verkochte goederen. Daarom, als een klant om wat voor reden dan ook het pakket niet heeft opgehaald en het is teruggestuurd naar Matterhorn, kunnen we zo'n bestelling automatisch behandelen als een terugzending van de goederen met aftrek van de bijbehorende kosten. Als het product niet geretourneerd kan worden, kunnen we het opnieuw versturen naar de klant of terugsturen naar jouw bedrijfsadres. Wij berekenen de verzendkosten volgens onze prijslijst, zoals voor het goedkoopst mogelijke pakket naar het land van bestemming. Het terugsturen van een niet opgeëist pakket brengt extra kosten met zich mee voor Matterhorn. Als de retourzending niet te wijten is aan een adresfout van ons, dan brengen wij €5 retourkosten per pakket in rekening. Deze kosten worden één keer per maand in rekening gebracht, samen met de kosten voor retourzendingen etc.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

De afhandelingstermijn varieert van merk tot merk en kan worden gevonden in de tabel met algemene voorwaarden voor retourzendingen. Deze wordt berekend vanaf het moment dat we de retourzending accepteren voor verwerking (wanneer we het pakket met de geretourneerde goederen ophalen).

Laat uw bedrijf internationaal groeien

Maak wereldwijde verzending gemakkelijk met Matterhorn! Ons platform ondersteunt catalogi in wel 14 talen, zodat u klanten over de hele wereld kunt bereiken. Laat ons alles regelen en vertrouw erop dat uw pakket de eindklant snel en veilig bereikt.

Dropshipping naar het Verenigd Koninkrijk, de VS, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk, België, Denemarken, Portugal, de Verenigde Arabische Emiraten en nog veel meer landen over de hele wereld!